آیا ایمپلنت دندان جلو درد دارد ؟

قبلا در مقاله ای جدا بررسی کردیم که آیا ایمپلنت دندان درد دارد ؟، حال به ایمپلنت دندان جلو میپردازیم. دلیل اصلی آن هم طرح درمان دشوار و پیچیده ای است که بر روی دندان های بیمار پیاده می شوند و کاهش درد آن به تبحر بالا و تجربه زیاد جراح نیاز دارد. پس در طرح درمان کاشت دندان جلو به غیر از وضعیت استخوان فک و لثه باید به طراحی لبخند نیز توجه ویژه ای داشت. همچنین دندان های اینسایزور، پیشین یا قدامی فک بالا نقش بسزایی در طرح لبخند جذاب و زیبا ایفا می کنند. در نتیجه بدون توجه به درد ایمپلنت باید پروسه بازسازی و درمان دندان های جلویی از دست رفته را طی نمود. زیرا دندان های هم ردیف، منظم و سفید چهره زیبا و شادابی به بیمار می بخشند. ناگفته نماند که در حین عمل ایمپلنت دندان، بیمار بایستی انتظار ناراحتی و درد داشته باشد.

ایمپلنت دندان جلو درد داردیکی از سوالات رایج در زمان کاشت دندان این است که آیا ایمپلنت دندان جلو درد دارد؟ همچنین برخی بر این باورند که درد بعد از عمل جراحی همچنان ماندگار است. بدون شک ایمپلنت دندان، جراحی تقریبا دشواری بوده و بیمار در حین درمان و بعد از آن نیز درد را احساس می کند. ولی با رعایت نکات مراقبتی لازم و توجه به دستورات پزشک این احساس درد تا حدودی کاهش می یابد و برای بیمار قابل تحمل خواهد بود. البته به محض از بین رفتن بی حسی، بیمار احساس ناراحتی و درد می کند که البته شدت احساس درد به تعداد ایمپلنت های کاشته شده و نحوه انجام جراحی بستگی دارد. دکتر نیز داروهایی همچون آنتی بیوتیک و مسکن را برای بیمار تجویز می کند تا بعد از ایمپلنت از میزان درد و ناراحتی او کاسته شود.

تا چه مدت ایمپلنت دندان جلو درد دارد؟

جواب قطعی برای سوال که تا چه مدت ایمپلنت دندان جلو درد دارد غیرممکن است. زیرا درد ناشی از کاشت دندان تا چند روز ادامه داشته که در برخی از بیماران این درد به بیشتر از 10 روز می رسد. البته با مصرف داروهای مسکن می توان تا حدودی درد و ناراحتی را کاهش داد. همچنین وجود ورم در بازه زمانی 3-5 روز بعد از ایمپلنت کاملا طبیعی می باشد. ولی در حالت کلی سطح تقریبی درد بعد از ایمپلنت دندان جلو در دوره های زمانی مختلف شامل موارد زیر می باشد.

یک هفته

قطعا ایمپلنت دندان همراه درد می‌باشد و اگر یک هفته طول بکشد کاملا نرمال خواهد بود. البته جهت کاهش و بهبود درد باید دستورالعمل های تجویز شده از سوی پزشک معالج رعایت شوند. ناگفته نماند این درد تا 10 روز بعد از کاشت نیز ادامه می یابد.

دو هفته

با گذشته دو هفته درد ناشی از ایمپلنت دندان به طور چشمگیری کاهش می یابد. ولی اگر در این بازه زمانی، بیمار درد غیر قابل تحملی داشته باشد نیاز است که به دندانپزشک مراجعه کند تا مسکن تجویز نماید. البته دلیل درد شدید با گذشت دو هفته از عمل جراحی می تواند ناشی از عفونت زخم ناحیه ایمپلنت باشد.

سه الی چهار ماه

تا چه مدت ایمپلنت دندان جلو درد دارد؟این سوال که آیا ایمپلنت دندان جلو درد دارد یا خیر با گذشت سه الی چهار کاملا به معنی است. اگر چنین وضعیتی در بیمار به وجود آمد بایستی حتما وضعیت بدنی بیمار را از لحاظ مشکلات زیر مورد بررسی قرار داد.

• آسیب دیدگی رشته یا بافت های عصبی
  • واکنش های آلرژیک
  • پس زدن ایمپلنت
  • متحمل نمودن فشار بالا به پایه ایمپلنت
  • وجود عفونت
  • سلامت عمومی ضعیف
  • تداخل دارویی با دیگر داروهای مصرفی
  • تضعیف جریان خون رسانی به بافت های پیرامون ایمپلنت
  • سیستم ایمنی ضعیف

یک سال

آیا با گذشت یک سال همچنان ایمپلنت دندان جلو درد دارد؟ جواب این سوال در موارد نادر بله بوده و دلیل آن را می توان به موارد زیر ربط داد.

• ناکافی بودن سطح و حجم استخوان فک
  • رادیوگرافی گردن و اطراف سر
  • کاهش بافت لثه در قسمت ایمپلنت
  • عدم رعایت بهداشت دندان و دهان
  • دندان قروچه
  • کشیدن سیگار و قلیان

البته بیمار در صورت احساس درد با گذشت یک سال از جراحی ایمپلنت باید به ایمپلنتولوژیست مراجعه نماید تا منشا درد را شناسایی کرده و درمان را آغاز کند.

در چه شرایطی ایمپلنت دندان جلو درد دارد؟

افراد زیادی به کاشت ایمپلنت نیاز دارند اما خیلی از آن ها از درد بعد از جراحی می ترسند. به همین خاطر از این نوع روش درمانی جهت زیباسازی دندان های خود استفاده نمی کنند. البته قبل از مراجعه به دندانپزشک باید پاسخی مناسب برای این سوال که در چه شرایطی ایمپلنت دندان جلو درد دارد پیدا کرد. شرایط و عوامل متعددی بر شدت درد بعد از کاشت ایمپلنت می افزایند که شامل موارد زیر می باشند.

افتادن هیلینگ کپ

برخی مواقع پیچ کوچکی که در قسمت بالایی ایمپلنت پیچ می خورد به محض شروع روند بهبودی شل می شود که گاهی اوقات بیمار آن را قورت می دهد. در چنین شرایطی باید دندانپزشک هیلینک کپ را خارج کرده و محل آن را تمیز نماید و دوباره داخل ایمپلنت بگذارد. البته این عمل احساس ناراحتی و درد کمی را به بیمار منتقل می کند. پس در چنین شرایطی ایمپلنت دندان جلو درد دارد.

لق شدن پایه ایمپلنت

در چه شرایطی ایمپلنت دندان جلو درد دارد؟اگر استخوان فک دارای تراکم کافی نباشد درصد جوش خوردن ایمپلنت داخل استخوان پایین بوده و لق می شود. پس در چنین شرایطی ایمپلنت همراه با درد خواهد بود و دندانپزشک بایستی ایمپلنت را بردارد. به محض برطرف نمودن نواقص و درمان استخوان فک همچون پیوند استخوان می توان برای کاشت مجدد اقدام نمود.

احساس سوزش در استخوان

احساس سوزش بعد از اتمام جراحی ایمپلنت به ویژه در ناحیه استخوان رایج نیست. ولی برخی مواقع پزشک از طریق حرارت دریل به اطراف استخوان آسیب می زند و بیمار در این ناحیه احساس ناراحتی شدید، سوزش و درد می کند. در صورت بروز چنین دردی دندانپزشک باید ایمپلنت را خارج نماید و استخوان فک صدمه دیده را درمان کند.

صدمه دیدن عصب دندان

در شرایطی ایمپلنت دندان جلو درد دارد که دندانپزشک به عصب های دندان صدمه وارد نماید. البته این نوع آسیب به ندرت اتفاق می افتد. همچنین اگر دندانپزشک دریل را در ناحیه نزدیک به رشته های عصبی وارد کند بدون شک این رشته ها را در معرض آسیب قرار می دهد. پس بیمار درد شدید و غیرقابل تحملی احساس می کند که برای رفع آن باید ایمپلنت خارج شده و دوباره جایگذاری گردد.

پس زدن ایمپلنت/ ایمپلنت دندان جلو درد دارد

اگر پایه ایمپلنت به طور صحیح با استخوان فک فرد جوش نخورد قطعا بدن آن را در بازه زمانی کوتاه پس می زند. در چنین شرایطی کاشت با شکست مواجه شده و ایمپلنت دندان جلو درد دارد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله کدام مرحله ایمپلنت درد دارد را نیز مطالعه کنید.