کدام مرحله ایمپلنت درد دارد؟

یکی از مهم‎ترین سوالاتی که مراجعه‎کنندگان از دندان‎پزشکان دارند این است که کدام مرحله ایمپلنت درد دارد؟ یا اصلا آیا انجام ایمپلنت می‎تواند بسیار دردناک باشد؟ همین ترس باعث می‏‌شود که بسیاری از افراد از مراجعه به پزشک برای کاشت ایمپلنت خودداری کنند. واقعیت این است که شما طی تمام مراحل جراحی ایمپلنت تحت بی‎حسی موضعی قرار می‎گیرید و هیچ دردی حس نخواهید کرد. اما بعد از جراحی و پس از این که آثار بی‎حسی از بین رفت مقداری درد حس خواهید کرد که با استفاده از مسکن‎ها قابل کنترل است.

کدام مرحله ایمپلنت درد داردجراحی ایمپلنت چیست؟

در طول جراحی ایمپلنت دندان، جراح بافتی را در لثه شما باز می‎کند و با استفاده از یک یا چند میله تیتانیوم استخوان زیر لثه را سوراخ خواهد کرد. این کار باعث ایجاد یک ریشه دائمی برای دندان مصنوعی شما خواهد شد. انجام این کار تحت بی‎حسی موضعی خواهد بود و نباید در طول جراحی ایمپلنت دندان احساس درد داشته باشید.

طی بهبودی که احتمالا چند روزی طول بکشد، ممکن است دردی را احساس کنید که البته با داروهای مسکن قابل کنترل است. اما اگر درد شما بیشتر از چند روز طول بکشد تا طی گذشت زمان بدتر و بدتر شود، بهتر است که با پزشک خود تماس بگیرید.

کاشت ایمپلنت دندان یک فرایند سه مرحله‎ای است. این سه مرحله شامل کشیدن دندان، قرار دادن میله یا پیج ایمپلنت و در نهایت قرار دادن دندان جایگزین است. این سه مرحله می‎تواند با فاصله زمانی زیاد با یکدیگر انجام شده یا این که به سرعت به اتمام برسد. این فاصله زمانی توسط پزشک تشخیص داده می‏‌شود.

ممکن است ماه‎ها طول بکشد تا میله‎ها به استخوان شما جوش بخورند. بعد از این که عمل جوش خوردن به درستی انجام شد، جراح یک روکش جایگزین روی این میله‎های تیتانیوم قرار خواهد داد.

آیا جراحی ایمپلنت درد دارد؟

واقعیت این است که شما نباید در طول جراحی ایمپلنت دندان، دردی را احساس کنید به این خاطر که شما تحت بی‎حسی موضعی قرار می‎گیرد و حتی ممکن است به شما آرام‌بخش اضافی نیز تزریق شود. حتی ممکن است بنا بر دلایلی تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرید و این مسئله به نظر پزشک شما بستگی خواهد داشت.

کدام مرحله از ایمپلنت درد دارد؟

در پاسخ به این سوال که کدام مرحله از ایمپلنت درد دارد بایستی گفت که شما در طول انجام جراحی نبایستی دردی را احساس کنید. اما احتمالا بعد از جراحی ایمپلنت دندان کمی درد یا ناراحتی احساس خواهید کرد که نباید بیشتر از چند روز طول بکشد.

در واقع وقتی که بی‎حسی موضعی از بین می‎رود، درد کمی بیشتر خواهد شد و احتمالا این درد در نزدیکی محل ایمپلنت دندان است. از جمله علائم دیگری که ممکن است بعد از جراحی ایمپلنت دندان تجربه کنید عبارت است از:

• خونریزی در محل جراحی
  • تورم اطراف لثه و صورت
  • کبودی جزئی
  • درد فک

خوب است بدانید که جراح برای شما توضیح می‎دهد که کدام مرحله از ایمپلنت درد دارد و به همراه آن دستورالعمل‎هایی را هم برای مراقبت بعد از جراحی به شما ارائه می‎دهد که می‎تواند مشابه موارد زیر باشد:

• داروهای مسکن
  • پرهیز از غذاهای سفت و داغ
  • کمپرس یخ برای کاهش تورم

درد بعد از ایمپلنت چند روز ادامه می‎یابد؟

حالا که فهمیدیم کدام مرحله ایمپلنت درد دارد لازم است به این نکته هم توجه داشته باشیم که چقدر طول می‏‌کشد تا درد آن بهبود یابد. در پاسخ به این سوال باید گفت که درد بعد از ایمپلنت موقتی است و اصولا بین 3 تا 5 روز طول می‎کشد. در این میان ممکن است به مدت 1 الی 2 روز نیاز به مصرف داروهای مسکن داشته باشید.

شما بعد از این روزها می‎توانید فعالیت‎های روزانه خود را از سر بگیرید. البته ممکن است ورم، کبودی و سفتی فک برای مدت طولانی‎تری باقی بمانند. اصولا این علائم بعد از 7 الی 10 روز پس از جراحی از بین خواهند رفت.

کدام مرحله ایمپلنت درد دارد - مرکز ایمپلنت تهرانعلل درد ضربان‎دار بعد از ایمپلنت چیست؟

در ادامه این که کدام مرحله ایمپلنت درد دارد می‎خواهیم به این موضوع بپردازیم که علت درد ضربان‎دار بعد از این جراحی چیست. تجربه درد ضربان‎دار برای مدت طولانی بعد از عمل ایمپلنت دندان معمولا غیرمعمول است. ممکن است که چند ساعت بعد از عمل و با از بین رفتن اثر بی‎حسی این درد به شکل شدیدتری خود را نشان دهد اما با مصرف داروهای مسکن کاهش می‎یابد.

در هر صورت اگر بعد از جراحی دچار هر عارضه‎ای شدید که درد شما را افزایش داد، بهتر است که فورا این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید.

باز شدن خط برش

یکی از شایع‎ترین عوارض بعد از عمل ایمپلنت باز شدن خط برش آن است. این اتفاق زمانی رخ می‎دهد که بافت اطراف میله پس از جراحی، دوباره باز شود. در پاسخ به این سوال که کدام مرحله ایمپلنت درد دارد خوب است به این نکته اشاره کنیم که در صورت باز شدن خط برش ممکن است کمی احساس درد ضربان‎دار یا سوزش کنید. احتمالا در صورت بروز چنین اتفاقی جراح دندان به شما پیشنهاد دهد که چند بار در روز دهان خود را با کلرهگزیدین بشویید یا برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک مصرف کنید.

عفونت یا ایمپلنت نامناسب

همانطور که دیدید در پاسخ به این سوال که کدام مرحله ایمپلنت درد دارد متوجه شدیم که اصولا بعد از جراحی ممکن است دچار درد شوید. از جمله عوامل دیگری که می‎تواند منجر به درد شود می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ایمپلنت نامناسب: اگر ایمپلنت به درستی نصب نشده باشد ممکن است باعث ایجاد درد شود.
    • عفونت: عفونت زمانی رخ می‎دهد که باکتری وارد بافت شما شده باشد و منجر به درد شود.

سخن پایانی | کدام مرحله ایمپلنت درد دارد

به طور کلی تب، استفراغ یا حالت تهوع و تورم از جمله عوارضی است که می‎توانید بعد از ایمپلنت آن‎ها را تجربه کنید. اما کدام مرحله ایمپلنت درد دارد؟ عموما بعد از جراحی و پس از این که بی‎حسی موضعی از بین رفت ممکن است کمی درد حس کنید. اگر این درد بعد از 2 هفته باقی ماند یا بدتر شد بایستی این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. همچنین در صورت نیاز می‎توانید با ما در مرکز ایمپلنت تهران تماس حاصل کنید.

در مرکز ایمپلنت تهران می‌توانید تمام مراحل ایمپلنت دندان خود را زیر نظر بهترین متخصصین انجام دهید.