قالب گیری دندان برای روکش + مراحل و هزینه

تکنیک های مختلف در صنعت دندانپزشکی چه در رسته زیبایی و چه درمانی با پیشرفت های خوبی رو به رو بوده و نتایج فوق العاده ای نیز ایجاد کرده است. حتما تا الان شما هم در رابطه با تکنیک روکش دندان مواردی را شنیده اید و اطلاعات نسبی کسب کرده اید. اما یکی از مسائل مهم این است که این تکنیک چگونه انجام می‌شود، مراحل قالب گیری دندان برای روکش چیست و چقدر زمان می‌برد تا به پایان برسد؟ آیا نیاز است که همه افراد قبل از روکش دندان، قالب گیری انجام دهند؟ هزینه قالب گیری دندان برای روکش چقدر است؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را دریابید.

<yoastmark class=
روکش دندان

روکش دندان چیست؟

همان طور که می‌دانید، روکش دندان یکی از متداول ترین و پرطرفدارترین روش های زیبایی دندانپزشکی به شمار می‌رود که از هزینه بالایی برخوردار نیست و خصوصا از نظر قیمت با تکنیک هایی نظیر لمینت دندان، کامپوزیت دندان و …. قابل مقایسه نیست. از این تکنیک برای رفع نواقص دندان های آسیب دیده استفاده می‌کنند و در کوتاه ترین زمان، اعتماد به نفس فرد را به او باز می‌گردانند.

این پروسه درمانی نیاز به مراحل آماده سازی داشته و بدون قالب گیری انجام نمی‌شود. در صورتی که دندانپزشک، قبل از روکش دندان هایتان از تکنیک قالب گیری استفاده کند، روکش ها به درستی در جای خود قرار می‌گیرند.

آشنایی با قالب گیری دندان

قالب گیری معمولا در یک جلسه انجام می‌شود. در صورتی که نیاز به تراشیدن دندان ها وجود نداشته باشد که از بی حسی استفاده نمی‌کنند اما اگر برای قالب گیری روکش دندان به تراشیدن برخی از دندان ها نیاز باشد، برای عدم ایجاد حس ناخوشایند از بی حسی دندانپزشکی استفاده می‌کنند. این تکنیک دارای هیچگونه عوارضی نیست و شما می‌توانید با خیال راحت و آسوده به انجام آن بپردازید و دندان های خود را روکش کنید.

توجه داشته باشید که بعد از قالب گیری دندان، نیاز به مراقبت خاصی ندارید و فقط باید دهان و دندان های خود را به طور کامل بشویید. تمام مراحل قالب گیری به سرعت انجام می‌شود و زمان زیادی را نیاز ندارد. اما آماده شدن قالب برای ساخت روکش دندان احتمال کمی زمان بر است که نیاز به صبر و حوصله بیمار دارد.

برخی از افراد بعد از انجام قالب گیری از احساس ناخوشایند در دهان خود صحبت می‌کنند که فقط کافیست تا بعد از انجام این تکنیک، از مسواک استفاده کنید و دهان خود را بشویید تا این نوع احساسات از بین بروند.

بنابراین دانستید که قالب گیری از گام های اولیه برای انجام انواع تکنیک های زیبایی و یا حتی درمانی است که سبب می‌شود تا مراحل کار با دقت بیشتری انجام شوند و کوچکترین خطایی را از بین می‌برد و همچنین این تکنیک، نتیجه نهایی را طبیعی تر می‌سازد.

مراحل قالب گیری دندان برای روکش

در ابتدا باید بدانید که دو روش برای انجام قالب گیری وجود دارد که هر یک از آن ها دارای مراحل مختلفی هستند. این روش‌ها عبارتند از:

• قالب گیری به روش سنتی

قطعا شما با این نوع از قالب گیری آشنایی دارید. زیرا یک روش سنتی بوده و برای سایر تکنیک های دندانپزشکی حتی ارتودنسی دندان از این روش استفاده می‌کنند. قالب گیری به روش سنتی، با استفاده از خمیر یا گچ قابل شکل گیری است.

      1. در مرحله اول دندان ها باید خشک و عاری از هرگونه آلودگی باشند.
      2. در مرحله دوم، یک نوار بین دندان و لثه برای حفظ فاصله گذاشته می‌شود.
      3. حال در مرحله بعدی، ماده قالب گیری بر روی دندان ها قرار داده می‌شود که از فرم دندان ها و لثه شما، یک کپی تهیه می‌کند. این ماده به خوبی قابلیت شکل گیری دارد و دارای وزن سبکی است. اما سخت ترین بخش قالب گیری سنتی این است که باید فشار کمی را توسط سینی به مواد خمیری تحمل کنید که در جای خود محکم شوند و فرم را به درستی کپی برداری کنند.

• قالب گیری روکش دندان به روش اوپتیکال

برخی از دندانپزشکان با استفاده از تجهیزات بیشتر به قالب گیری می‌پردازند. قالب های اوپتیکال یا نوری به اصطلاح قالب دندان دیجیتال نیز شناخته می‌شوند که با روش سنتی تفاوت های زیادی دارند. طی این تکنیک از هیچ نوع ماده خمیری استفاده نمی‌شود و قالب گیری با استفاده از تصاویر اسکنر انجام می‌گیرد. در این تکنیک پیشرفته، پودری را بر سطح دندان ها قرار داده و نور را به سطح دندان انعکاس می‌دهند. این پودر در واقع سبب می‌شود که تصاویر ساده تر از فرم و حالت دندان ها تهیه شود.

<yoastmark class=
قالب گیری از دندان‌ها

روکش دندان بعد از قالب گیری چه زمانی آماده می‌شود؟

در مراحل قالب گیری دندان برای روکش، بعد از اینکه قالب گیری توسط دندانپزشک زیبایی انجام شد، به آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا روکش متناسب با حالت دندان های شما ساخته شود. به طور کلی حدود هفت الی ده روز زمان می‌برد که روکش های دندان شما تهیه شوند. در صورتی که کار ضروری داشته باشید و یا نیاز باشد، تا زمان آماده شدن روکش دائم دندان، دندانپزشک برای شما از روکش دندان موقت استفاده می‌کند که در همان لحظه نیز قابل انجام است.

قالب گیری از دندان تراشیده شده برای روکش

ممکن است که نیاز باشد تا یکی یا تعدادی از دندان های شما تراشیده شوند و سپس قالب گیری در این بین انجام شود که امری عادی بوده و قابل انجام می‌باشد.

هزینه قالب گیری برای روکش دندان

با این حال که انواع تکنیک های زیبایی دندانپزشکی دارای هزینه های نسبتا بالایی هستند اما هزینه قالب گیری دندان برای روکش چندان زیاد نیست. خصوصا که اگر قالب گیری با استفاده از روش سنتی انجام شود، قیمت زیادی را شامل نمی‌شود.

برای انجام انواع خدمات دندانپزشکی در مرکز ایمپلنت تهران با ما در تماس باشید.

مقالات پیشنهادی:

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *