چگونه ماندگاری بلیچینگ دندان را افزایش دهیم

اگر به دنبال یک روش بسیار ساده برای سفید کردن دندان های خود هستید، می‌توانید از تکنیک نوین بلیچینگ دندان استفاده کنید. حتما تا به حال نام این روش را شنیده اید و اطلاعات کمی در این رابطه دارید و می‌دانید که سفید سازی و روشن سازی دندان ها با استفاده از بلیچینگ با سفید کردن دندان توسط روش کامپوزیت و لمینیت دندان متفاوت بوده و هیچ شباهتی با نتیجه این روش ها ندارد. یکی از سوالات متداولی که کاندید‌های بلیچینگ در هنگام مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دارند، این است که ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است؟ آیا تغییر رنگ دندان ها بعد از انجام این روش سریع می‌باشد و یا دوام مناسبی دارد؟

<yoastmark class=
استفاده از لایت کیور برای بلیچینگ و سفید کردن دندان‌ها

زردی، تیرگی و همچنین کدر بودن دندان ها، اعتماد به نفس خانم ها و آقایان را کاهش داده و اغلب افراد از اینکه در جمع های دورهمی حاضر شوند و یا هنگام خندیدن، لبخند بر لب داشته باشند؛ اجتناب می‌کنند. عوامل بسیاری چون عدم رعایت بهداشت، عدم استفاده از فلوراید، مصرف دخانیات و نوشیدنی های قندی، استفاده از نوشیدنی های کافئین دار به مقدار زیاد و … نیز موجب تغییر رنگ دندان ها به مرور زمان می‌شوند. البته ناگفته نماند که عامل اصلی ژنتیک در پیدایش این مشکل بی تاثیر نیست. حال در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود در رابطه با این روش را بگیرید.

ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است؟

تا این قسمت از مقااله با تکنیک بلیچینگ دندان تا حدودی آشنایی پیدا کردید اما حال به مسئله ماندگاری و دوام آن بپردازیم. در ابتدا باید ذکر کنیم که دوام و ماندگاری بلیچینگ دندان به عوامل بسیاری بستگی دارد که در ادامه به هر یک از آن ها به طور مختصر خواهیم پرداخت.

در واقع افراد همیشه برای تکنیک های زیبایی به دنبل روش هایی هستند که دائمی و ماندگار باشند اما متاسفانه هیچ یک از تکنیک های سفید کردن دندان نمی‌تواند به این اندازه دوام داشته باشد، زیرا تقریبا بسیاری از مواد غذایی که ساده ترین عامل تغییر رنگ هستند، موجب تغییر رنگ دندان ها و از بین بردن سفیدی آن ها می‌شوند. بری اینکه از این معضل جلوگیری کنید، بهتر است که مصرف برخی از نوشیدنی های کافئین دار مانند چای و قهوه و نوشیدنی های انرژی زا و … را کنار بگذارید.

اگر جزو افرادی هستید که از موارد دخانیاتی مانند قلیان، سیگار، پیپ، ویپ و … استفاده می‌کنید باید حتما مصرف آن ها را کم کنید زیرا هر یک از آن ها موجب تیرگی دندان می‌شوند. در صورت استفاده از اینگونه موارد حتما بعد از آن مسواک استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کینم مقاله ” طول عمر کامپوزیت دندان ” را نیز مطالعه کنید.

<yoastmark class=
قبل و بعد از انجام بلیچینگ دندان

بسیاری از ایرانی ها عادت دارند که غذای خود را داغ و با حرارت زیاد میل کنند اما این مورد کاملا اشتباه و برای دندان ها، آسیب زننده می‌باشد.
بهداشت دهان و دندان باید حتما در اولویت قرار داشته باشد زیرا در صورت عدم رعایت بهداشت، مواد رنگی و باکتری ها بر سطح دندان ها می‌نشینند و بلیچینگ شما زودتر از بین می‌رود. استفاده از نخ دندان بسیار مهم بوده زیرا اگر فاصله ریز دو دندان نیز زرد و کدر شود، بسیار چهره ناخوشایندی در دهان شما ایجاد می‌شود و لبخند شما دیگر دلنشین نخواهد بود.

برای اینکه میزان ماندگاری بلیچینگ دندان را افزایش دهید و همچنین تثبیت نمایید، باید توجه داشته باشید که بهتر است بعد از بلیچینگ دندان، هر چند ماه یک بار برای معاینه و بررسی سلامت دندان های خود و همچنین بلیچینگ دندان هایتان به دندانپزشک مراجعه نمایید.

میزان ماندگاری هوم بلیچینگ

در این قسمت از مقاله ماندگاری بلیچینگ دندان به مقایسه مانگاری هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ می‌پردازیم.

بعد از اینکه قالب گیری اولیه شما انجام شد، دستور العمل خاصی از جانب دندانپزشک به شما ارائه می‌شود که باید برای سفید کردن دندان ها در منزل از آن استفاده کنید. این روش معمولا برای افرادی استفاده می‌شود که نمی‌تواند بیش از یک جلسه به دندانپزشکی مراجعه کنند و مایل هستند که در منزل این امر را انجام دهند اما این مورد را باید بدانید که میزان ماندگاری این تکنیک به اندازه دوام بلیچینگ در دندانپزشکی نیست. زیرا این فعالیت توسط دندانپزشک زیبایی با اصولی خاص انجام می‌گیرد که نتیجه بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.

بنابراین دانستید که ماندگاری تکنیک آفیس بلیچینگ بیشتر بوده و تا مدت ها نیازی به ترمیم نخواهد داشت.

آیا راهی برای دائمی نگه داشتن سفیدی دندان وجود دارد؟

به طور کلی هیچ یک از تکنیک های زیبایی دندانپزشکی، دائمی و با ماندگاری مادام العمر نیستند. اما راهکار های ارائه شده در افزایش ماندگاری بلیچینگ دندان و سایر روش‌های زیبایی دندان تاثیر گذار است. این مورد را فراموش نکنید که در تکنیک های زیبایی، کیفیت بسیار مهمتر از مبلغ پرداختی بابت انجام آن روش است، بنابراین حتما به بهترین کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایید. نکته دوم اینکه حتما خواستار انجام بلیچینگ با بهترین و با کیفیت ترین مواد باشید تا سال های بیشتری از نتیجه سفید کردن دندان هایتان لذت ببرید، حتی اگر این مورد با پرداخت هزینه بیشتر باشد، شما باید به کیفیت کار و نتیجه نهایی آن اهمیت دهید.

برای انجام انواع خدمات دندانپزشکی در مرکز ایمپلنت تهران با ما در تماس باشید و یا فرم نوبت دهی را پر کنید.

مقلات پیشنهادی:

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *